Zonder schoenen!

(door Peter van Zwol, basiskamp Haarlem)

“Toets uw relatienummer…”,” Helaas zijn al onze medewerkers in gesprek…”, “Air Greenland… How may we help you…?”, “DHL klantenservice… Dit informatienummer kost 50 cent per minuut.” “Kangerlussuaq, kunt u dat spellen…?” Het onmogelijke moet geregeld naar aanleiding van het bericht dat ik eerder ontving: Dinsdagmiddag, telefoon, +88 (?), de satphone, Frank, geen goed bericht: “Ha Peer! We zijn op bestemming en missen twee pakketten.” Tracen via TPG lukt niet, de speciale poolschoenen van Jolanda missen, voor er iets geregeld is kunnen ze niet op weg, Polespirit heeft een groot probleem.
We spenderen de dag met regelen, spullen kopen, proberen de zending te regelen. Het wordt duidelijk dat een zending niet eerder bij ze kan zijn dan maandag, als er iets tegenzit kan dat woensdag, donderdag worden, een week vertraging, is domweg te lang. Als noodgreep bel ik de enige Groenlander die ik vaag ken, heeft zich ooit gemeld via onze website, woont aan de andere kant van Groenland, 1500 km uit de buurt. Ondanks de afstand heeft hij een naam en nummer voor me! Jurgen, dat is de man, die kan je verder helpen, drie nummers verder spreek ik hem: “I have an unusual question… ”
Weer een uur later, Satphone, Frank: “Peer de zending kan gecanceld, Jurgen heeft zich gemeld en we hebben schoenen, morgen vertrekken we, Polespirit kan van start! Yesssssss!!!”

Laat een reactie achter

Velden met een * zijn verplicht